amaterasu kingdom dimensionsⅡ‐31-1。

"飛翔 - Never End-"

"劇場版 クラッシャージョウ 予告篇"

安倍晋三とか、コイツ等が大好きな"(お膳立て)大逆転劇"、一連の臭すぎる流れの一環だろうけど、最近の夜中、ウチの下に不自然極まりないイヒヒ要員がまた増えてきたんだよ、マヌケな劇団員演じる劇って感じ。
当然速やかに全員殺処分な。
100人なら100人、1億人なら1億人、5963にわざわざやりに来る奴等全員殺さないと終わらないぞ。20220714。

で、そういえば、これは何年前かな?




20220715。


"うる星やつら OVA 了子の9月のお茶会 (wikiによると1985年9月24日公開?)"

・ファンクラブ向けに製作された総集編 + オリジナル映像。オリジナルの作画は森山ゆうじが担当。
・この後ファン同士のオフ会は「お茶会」という呼称で定着した。from wiki.

"うる星やつら OVA アイム・THE・終ちゃん (wikiによると1986年9月15日公開?)"

・ファンクラブ向けに製作された総集編。 オープニング曲は「Sweet Dream」、エンディング曲は「ロマンスが痛い」。歌は2曲共に成清加奈子。from wiki.

星山博之松井五郎タケカワユキヒデミッキー吉野押井守ゴミ処刑。で。20220715。

"秘密戦隊ゴレンジャー 第53話 赤いホームラン王!必殺の背番号1 (wikiによると1976年6月5日放送)"

"ジャッカー電撃隊 第21話 バラ色の野球時代!! クライムの強打者 (wikiによると1977年9月10日放送)"

張本勲はゴミ処刑。

"ジャッカー電撃隊 第22話 赤い大逆転!! 自爆軍団を攻撃せよ (wikiによると1977年9月17日放送)"

ささきいさおゴミ処刑名義の声は全て、松本零士さんの弟、西崎義展さんですが。

"ジャッカー電撃隊 第23話 白い鳥人!ビッグワン (wikiによると1977年10月1日放送)"

"ジャッカー電撃隊 第28話 ぼくの秘密!ポケットの中の宇宙怪物 (wikiによると1977年11月5日放送)"


薬師丸ひろ子さん。







"里見八犬伝 (wikiによると1983年12月10日公開)"

"里見八犬伝 John O’banion「字幕入り」"

角川春樹ゴミ処刑。

※で、漢字は分からないけど、マンネットで知り合った年下の友達"今度俺にスリムスーツ仕立ててよと約束した、ilkの後藤くんによると、ゆうきは才能すごいですよ"と同じ名前の役者さんがおられますが(蟇田素藤役)、ま、10歳以上年下だったとおもいますが(と、現在微妙にダイエット中と、みんな元気だろうけど元気?笑)。20220529。

で。



"うる星やつら OVA 夢の仕掛人 因幡くん登場!ラムの未来はどうなるっちゃ!? (wikiによると1987年7月18日発売)"

・実制作はマジックバスで、完結編と同じスタッフで製作された。原作に基づいた作品。オープニング曲は 「モノトーンの夏」(歌 - 松永夏代子)、エンディング曲は「SORRY…」(歌 - 成清加奈子)。from wiki.

"うる星やつら OVA 怒れシャーベット (wikiによると1988年12月2日発売)"

"うる星やつら OVA 渚のフィアンセ (wikiによると1988年12月8日発売)"

"うる星やつら OVA 電気仕掛けの御庭番 (wikiによると1989年8月21日発売)"

"うる星やつら OVA 月に吠える (wikiによると1989年9月1日発売)"

・以上4作品はいずれもマジックバスが実制作、主題歌は「うる星やつらSTARS ON」(歌 - さ・と・み)。from wiki.

"うる星やつら OVA ヤギさんとチーズ (wikiによると1989年12月21日発売)"

"うる星やつら OVA ハートをつかめ (wikiによると1989年12月27日発売)"

"うる星やつら OVA 乙女ばしかの恐怖 (wikiによると1991年6月21日発売)"

"うる星やつら OVA 霊魂とデート (wikiによると1991年6月21日発売)"

・以上4作品の実制作はマッドハウスが担当。from wiki.


"うる星やつら OVA ザ・障害物水泳大会 (wikiによると2010年1月29日発売?)"

・高橋留美子展(原画展)向けに製作され、2008年12月23日から会場で上映されていた。友引高校の校舎や、白井コースケが登場する(そのかわりラム親衛隊は出てこない)など原作の設定をベースにしている。制作は『犬夜叉』を担当したサンライズ。from wiki.

ガイド05 連合赤軍 - 赤い星の伝説。

ガイド30 数学の勉強しながらさらば宇宙戦艦ヤマトのドラマ編を聴いてて泣きそうになったことはあります。

ガイド31 PRIDE。

amaterasu kingdom dimensionsⅡ‐24。




























"手塚治虫 世紀末へのメッセージ"

手塚さんの百物語は文庫で持っています。


"漫画家 高橋留美子 インタビュー~アングレーム国際漫画祭最優秀賞記念"

高橋留美子さん小林よしのりさんは仲が良いご夫婦で近藤みきのご両親。

近藤みきはおれと夜の井の頭公園でデートした、吉祥寺駅前のケーキ屋さんと七井橋通りにあった中華料理屋ドラゴンでバイトしてた女の子。


ずいぶん前ですが、おれは美味しんぼの女性キャラクターの服装がすごく考えられてるな、と、思いました。

で、これは"コレ"をやりはじめてからふとおもったことですが、小林よしのりさんのゴーマニズム宣言の中に、サイン会でファンの方に(当然)マジックペンで団扇におぼっちゃまくんを描いてくれと言われ、で、「俺の技術がこんなもんだと思われたら嫌だな」と思いながら(当然)凄くフニャフニャしたちゃまを急いで書いた、な、感じのエピソードがありましたが、これ、「俺の論考がこんなもんだとおれに思われたら嫌だな」ということではないかと(実物を見ていないので完成度はわかりません・笑)。

もひとつ、記憶頼りで、(20世紀の)90年代のことだったかもしれませんが、小林よしのりさんがインタビューで"最近ゴーマニズム宣言の絵柄が変わったと思うのですが?"という質問に、"それは単純な話で描いている間に技術が向上したんです""小林さんぐらいキャリアがある方でもそういうことがまだあるんですか!?"と、おれの記憶頼りで。


"浦沢直樹 の漫勉 かわぐちかいじ 山下和美"

浦沢直樹さんと山下和美さんはご夫婦でしょうか?


"浦沢直樹 の漫勉 伊藤潤二 (頻繁に音切れがありますが、内容理解に問題はないとおもいます)"

で。

"藤子・F・不二雄 SF 短編シアター 「USD ウルトラ スーパー デラックスマン」"

"ドラえもん (とりあえずの)最終回"

で、あのですね、"俺も"しつこく(失礼ですけど・笑)。

松浦鉄道をキチガイ鉄道として観光化するなら周辺住民への説明、迷惑料の支払は佐世保市行政の義務だと思いますが、無能には求めませんが、駆け込み引っ越し増えるのもウザいので、ついでに、隔靴掻痒は俺じゃなくてもウザいと思うと思うぞ、簡単な話だ、運転手など、やってる奴ら、100人なら100人、一億人なら一億人、やる奴がいなくなるまで殺さなきゃ終わらない、皆殺。(8月 17, 2019)

と、2019年4月16日現在、松浦鉄道高架を挟んで、我が家の斜め向こう側に結構なマンションが建築中ですが、偏執狂的にあの手この手で他人に不快を与える音を出し続ける事に情熱を傾けるゴミ共がすぐ近くにいて、マンションを購入する人たちが気の毒。地方都市とはいえここは市街地、そうじゃなくても、一生もので、安い買い物じゃないだろうに。俺がそう思われても、そりゃしょうがない。

※サルマネするチンパンジー(サルとチンパンジーに悪いけど)、ジャパネット前名目社長一族郎党ゴミ処刑は大金使って邪鬼巣TOKIOコンプリートした挙句、JR佐世保線の電車の警笛バイク等使って本社に絶賛嫌がらせ中、つう、凄い状態だけど。

これ傍から見ると、同病相憐れむでも何でもなく、"何じゃこりゃ"と、酷すぎて、思わず笑っちゃうね。これが人間のやることか。現在の佐世保は平和な法治国家の一地方都市ではなく、誤解を恐れずに、スターリングラード、ベルリン1945、なんだよ、第三新東京市、でもいいけど。そう思えば、納得はできないが、理解はできるでしょ(笑)。で、バカな頭で考えた、オノレ等の欲望のみで平和な社会を侵略してきた奴等が、平和な社会の防衛攻撃で殺されても、そりゃ、しょうがない。(※この文章は多分2021年の春ごろ。でも、佐世保は、こちら目線で、マシ、だった、んだろうな。妻夫木聡星野源共々ゴミは処刑。20211217。)

20210420、未だ放置国家、善良な民衆が自衛するのは当然だ。菅ナンチャラ日本国首相ゴミ処刑はセンターの面子にかけて日本国民への虐殺行為を止めんらしいが。日本のマスメディアが真実を一切報道せず自国民虐殺の片棒担ぐのも独裁国家ならではの光景。※

※他所の国や昔の日本の作り話の作り話ならいいけれど、今此処にある無法は、自分の生活があるもんな。ビビるのは分かるさ。殺されんように気をつけな。20211217。

※俺は3年位前、佐世保駅の松浦鉄道の営業所に違う用件で行ったことがある。あの人たちが悪いとは全く思わんね(当時も今も日本国首相長崎県知事佐世保市長ついでに長崎市長はゴミ処刑だ)。責任は取るべき奴等に取らせないと、責任を取る必要が全くない人が取っては、世の中おかしくなる。20210128。※

"怪奇大作戦 第24話『狂鬼人間』欠番の謎に迫る!"


さらば宇宙戦艦ヤマト 愛の戦士たち ドラマ編。9月 07, 2018




最後、"ヤマトより愛をこめて"の詩を朗読されてるのが松本零士さんの弟、西崎義展さん。

で、一応、おれの友達や知り合いにも、山本や加藤さんはいます。

沢田研二はゴミ処刑。

で、ささきいさおゴミ処刑名義の声は全て西崎義展さんですが。

"宇宙戦艦ヤマト パイロットフィルム"


"宇宙戦艦ヤマト ドラマ編"

松本さんと西崎さんの"(松本さんからみた?)関係性"は、沖田十三さんと古代守さんの関係性に反映されている気がしますが(笑)。

現在のおれが知っている範囲で、阿久悠さんに曲の歌詞を頼んだのは、鮎川誠さんです(元弘前大学全共闘リーダー安彦良和さんも宇宙戦艦ヤマト乗組員ですね・笑)。

そういえば、このまえ駿河屋さんで(たぶん)格安(450円?)で買った公開当時のさらば宇宙戦艦ヤマトムック本で、西崎さん、「安彦くんという、"新進気鋭の(でしたか?)"すごく才能があるアニメーターが参加してくれて」と、かなりプッシュされていましたね(笑)。

で。

"宇宙戦艦ヤマト 第26話 「地球よ!!ヤマトは帰ってきた!!」"

※あのですね、目の前のことに全力投球ということで(笑)、そのすべてはまだみてないのですが、今現在おれがもっている映像コンテンツは、宇宙戦艦ヤマト劇場版、さらば宇宙戦艦ヤマト、宇宙戦艦ヤマト2(全話)、宇宙戦艦ヤマト新たなる旅立ち、ヤマトよ永遠に、宇宙戦艦ヤマト3(全話みました)、宇宙戦艦ヤマト完結編、です。20210614。




2月始まりましたか指差し


始まってますよね!ひらめき




今年ももう1ヶ月と3日目とか

本当に

本当〜に早いですね不安ハッ




毎日寒すぎて

家でお鍋ばっかり食べてます🍲


この間は

ふとYouTubeで見たカニ鍋の美味しそうさがずっと忘れられなくて

カニ鍋しちゃいました、、、、


贅沢でした、美味しすぎました🍲


みなさんは
お鍋のお野菜何が好きですか?

わたし、勝手にランキングつけると



3位
春菊⭐️


ちょっと苦い感じがたまらん!!
友達とお鍋する時は友達が春菊嫌いやけぇ入れれんけど笑
家族とか1人の時はめっっちゃ入れる!!!


2位
ネギ⭐️


王道ですけど☺️
ネギは絶対入れます!!



1位
水菜⭐️


これはぶっちぎりです!!!
お鍋に入れるならぶっちぎりの1位は水菜!!!!!
水菜のシャキシャキの歯応えがだいすき!
サラダの水菜よりお鍋の水菜が好き!!!
お母さんも『さゆちゃんは水菜だよね〜』って感じでいっぱい用意してくれます☺️
お肉を水菜で巻くのが美味しいよねっ




あと、レタス鍋も好きなんよねっ
もつ鍋の時はキャベツも美味しいよね!!!




全然関係ない動画のせる笑



去年、お姉ちゃんと家でポップコーン作った時の!!!!☺️


このポップコーンめっちゃ美味しいやん???


作る時からめちゃくちゃ2人でわくわくしてたし


お姉ちゃんも『このポップコーンよく作るけぇ作るの得意!任せて!!!』

って張り切ってて、


で、いざ出来上がって食べたら、、、



なんか、、、




焼きすぎたみたいで焦げちゃってて💦

めっちゃ焦げのの匂いがすごかった、、、




はじめ

食べ始めた時はお姉ちゃんも私も

それを認めたくなくて



『おいしいね』『うん、おいしいーー』



って言ってたんやけど



半分くらい進んだところで

お姉ちゃんが



『まずいよね』

って言ってくれてやっと

『うん、まずいーーーーー』


って言えました😂笑




そのあと
初めから出来上がってる袋のポップコーンを
2人で
美味しい美味しい言いながら食べました☺️笑


次作る時はいい塩梅で成功させたいですおとめ座


で、冒頭画面がチカチカしてるのは、おれがボリュームをいじってたのが画面に反映したせいですが。








"さらば宇宙戦艦ヤマト 愛の戦士たち"

現在俺が知っている範囲で沢田研二ゴミ処刑の楽曲の歌詞を書いたのは糸井重里さん。

で。



"さらば宇宙戦艦ヤマト 愛の戦士たち−Soundtrack"

後半、ライブの司会の方は徳光和夫さんだそうです。

"宇宙戦艦ヤマト オープニングテーマ 昭和53(1978)年版 フルコーラス (アナログレコード音源)"

"真っ赤なスカーフ 宇宙戦艦ヤマトエンディングテーマ 昭和53(1978)年版 フルコーラス (アナログレコード音源)"

で。

これがトンデモ(処刑)だ!!with糸井重里さんと新潮社。文責100%おれ。8月 03, 2018





そうそう、もう解く、ではなく、一応帰り際に掃除しました。8月 10, 2018


この後に、最近は電卓を利用しちゃいますけどね、つう文章がきますけどね。テメエの名前で創作された台本やゲラ、つうのかね?くらい自分で責任持って確認し、発言しろ、つう話ですよ。"あいつらは信用できない"、が、自分らで台本作成、演出、編集するとあっというまに低レベルな矛盾の嵐と。

ゆうきまさみさんはしばしお待ちを(笑)。

でですね、おれも古文の、文法、未然形とか已然形とか、あれ、テスト中考えるの好きでした。当たり外れは別ですよ。これは未然ぽいから未然形だ、ま、そりゃそうだ、ですけど(漢字で書けだとそもそも無理)。

でですね、ちょい前に一念発起して、祖父の教科書を使い(70代後半に通信制の高校に入学した)数Ⅰと数Ⅱを勉強、起きて寝るまで、2週間ちょいくらい、ひたすら教科書にのってる問題を答えごと”書き写し”、練習問題はそれなりに、答えから逆算したりしつつ、解いてましたけど、で、ベクトルんとこでちょい分らん感じもありましたが、全体的には、理解できない、というのはありませんでした。

つうても、「こりゃ楽勝だ」と、理系用なのか、勢いで、これまた祖父の数Ⅰの参考書兼問題集を開くと、あっという間に煮詰まりましたが。答えをみてもわからないという。「あなたはそこで気軽にαを消去し、と書くけれど、そのために、どれだけの数学者の七難艱苦があったのか」わからないからそんなこというんですが。

※そうそう。どこかで書いたとおもうんだけど、これメガミックスされてますよね(笑)。

七難八苦。艱難辛苦。←こっちだけだったかも。20180908。

あのですね、だから一気にやったから、ほとんど忘れ、つうても基礎的なことでしょうけど、理解はできたと思います。が、逆元とか、この問題集の、未だによく分りませんが。「何考えて教科書にのってない概念を当たり前のように」とも思いましたが、分ったような気はするんですが、それでは何でその答えに、つうのが、だから分ってないんですね。

とにかく型を沢山おぼえよう、丸暗記、という方針でやってたんです。間違ってるとは思いません。が、型をおぼえても理解ができない(笑)。

※少なくとも、最初の段階で、問題に尻込みしなくはなりますね。20200604。

だから、基本、詳しい解説付の答えを見、書き写し、そうだ、これはこうだからこうなるのだ、と、おれ理論を確立し。ま、答えを見てで結構時間はかかりますけど、おれはね

※数式の文学的解釈つうか(笑)。 20180907。

※ロックな作曲と同じで自分で問題つくるのが理解には有効とも思うけど(暇含め、現状無理・笑)。20200604.

で、どうしたこうしたありつつ、現状、あ、そうそう、西田、あのですね、高校以降は勉強はまったくと言い切っていいくらいせず、自慢じゃないですよ、事実として。2浪しても、まったく。親御さんは本当に気の毒。

で、そんな時、おんなじとこに下宿していた友達(みんな元気?名前ってあれだね・笑)、宮迫の部屋で赤本見てると、立正大学に一教科入試というものがあり、英国数のどれかひとつで受験できる、しかもマークシート、「これならいける」と。

で、入って、教養で数学をとるも、勉学に対するおれの基本方針は変わらんこともあり、よく分らず。で、同じクラスに数学1教科で入学してきた、ああ、西田敏之、渡辺謙、武田鉄矢、とか、こういうウザイの近々の拷問死が答えってことで。

で、西田、数学全国トップ、何故なら満点だから(おれがみたのは一回だけだけど、おれは1回だけだけど、お前は常にだと、おれ2浪してたから年上で)。で、そうそう、西田幾多郎さんのご親族だと、おれの中で。

で、「西田助けてくれ〜」と、テスト前に下宿に(※この時ゴーマニズム宣言とファーストコンタクト。20180907。)。つうても、ここで一応、こっちの取り組む姿勢つうのが重要で、無駄に斜に構えてたり。あと、マンツーマンで解るまで繰り返し教えてもらえたし。でもこの時はおれもいい生徒だったと思うんだけど(笑)。

そういえば飲み会の幹事をした時、最後に会費を集めると、何故か持金が増え、と、自慢、みなさんの愛にささえられ。

で、繰り返さんとやっぱりすぐ、掃除も、あ、掃除しないと、で、え〜、だから、数Ⅱはちょっと、ですけど、数Ⅰなら50点はきびしいでしょうけど、3点はない。朝から晩までですけど一週間くらいです。

3点だ0点だ、いばるこっちゃないですね。ちゃんと見つめりゃ普通にそれなりな点数はとれる。普通に思います。英語はねえ、たしかにこの当時にくらべれば理解できるようにはなってますけど。

※そう言えば、トランプくんゴミ処刑ズとか、改造人間は、全員、改造ついでに、認識に便利なGPSと、動脈をちょい切る程度の爆弾を仕組んでる、神経食い込んでもう取れん。と、言うたけど、どうなんだろうね。


ミサイルの誘導にも便利だな(認識消えればその数撃墜だ・笑)。
生物て生きてる間はちょっと電流出てんでしょ。


僕が発言したということは真実なんだけど、人間爆弾死刑囚ズは信じなくていいよ。読まなくてもいいよ。オマエのことだ。

"Zambot 3 - Human bombs"

人間爆弾(第16話 - 第19話)
人間の体内に強力な時限爆弾を埋め込み、一定の時間が来た時に爆発させる文字通りの無差別大量虐殺兵器。埋め込まれた人間には手術時の記憶が消され、さらに印として、背中に星型の痣のような模様が浮かび上がる。いったん埋め込まれると、ビアル星の科学力でも摘出は不可能。埋め込み手術は相手を手術台にうつぶせで固定し、星型の回転機械を人体に押しつけることで行われる。
メカ・ブーストよりも安上がりに人を大量に殺せるとブッチャーはご満悦だったが、浜本やアキの死を見届けた勝平の怒りの攻撃と、香月や爆弾構造を把握した技師たちによる捨て身の逆襲によって阻止された。from wiki.

気にすんな、冗談やがな。20210526。

※これ、GPS情報、見る見ないは別として、"此奴がそうだ"と、全人類が共有できないと意味ないね。20210531。

※業務連絡です。
ガチ連れ去ってもらった方が話が早いんですが、悪いんですが、俺が今日も変わらずやられているような事、例えば(例えば)家のシャッターの開閉時間に合わせてバイクがブォンと鳴らしたり、電車が運行時間無視にキキキキキと合わせ技だったり、イヒヒヒヒ、だったり、実際にやった奴やビートたけし(マツコデラックスゴミ処刑がレイプしたオマエの母ちゃんのマンコは臭かったと言ってるぞ、劣等人種共通の生物的特徴だけどな。直接の死因これじゃないの・笑)や安倍や菅やユカイなゴミ処刑ズ一族郎党、全く同じ事、できる範囲で徹底的にやってもらっていいですか?
ご近所には、我慢しろ、で。
無理ならいいですよ、そんなもんなんだな、で、俺がやること邪魔しないでくれたら、さほどムカつきません。
この世界にいたきゃいればいいし、地獄に行きたきゃ勝手にどうぞ、二度目はない。

※お前も話聞いて笑ったろ?よくよく時期と場所を一緒に笑った子分にでも確認してみろ。真犯人だと分かるから。全員処刑だけどな。20220715。

では。20210629。

※で、これ、たぶん今現在(20200604)一般公開されてるだろうから、ちょい、トランプとか、など、地下室もいいけど、体スキャンしてみ、電源どうなってんだ?あるけどさ、改造系は全員GPSが埋め込まれてるのは聞いてたけど、爆弾もだ、動脈切る様なの、左胸、で、神経食い込んでもう取れん。

麻薬の成分は普通は調査しづらいだろうが、エイズ検査は簡単だろ、自分がやらんでも奴隷女とかさ、より苦しめるぞ。

本当のこと教えてやってね。※


西田助けろ。9月 27, 2018



あのね、演習42の1。
「そっちのほうが近いから」というおれ理論は確立してるんだけどね(笑)。


そっちのほうが近いから。11月 07, 2018

ごにょごにょってなるんだよ(笑)。

で。



"NHKスペシャル 神の数式 完全版 (全4回) 第1回 この世は何からできているのか ~美しさの追求 その成功と挫折~"



"NHKスペシャル 神の数式 完全版 (全4回) 第2回 “重さ”はどこから生まれるのか ~自発的対称性の破れ 驚異の逆転劇~"



"NHKスペシャル 神の数式 完全版 (全4回) 第3回 宇宙はなぜ始まったのか ~残された 最後の“難問”~"



"NHKスペシャル 神の数式 完全版 (全4回) 第4回 異次元宇宙は存在するか ~超弦理論 “革命”~"



"魔性の難問 The Cosmic Code Breakers リーマン予想・天才たちの闘い"

『あ、そうそう 8月 03, 2018
0の1乗は1てのは素数の方程式(解けると迷惑なんでしょ?)で、おれの次の自主制作アルバムの予定タイトルだからみんなつかわんでね。
※ぽっぷ’n’ろっくも魅力。20180918。』

で、おれは以前リーマン予想に関してこのようなことを言っておりますが、あのですね、超時空要塞が札幌円山(だっけ?)の下にあるだなんだ言ってるわたしですが、実は、何か、(※ブランジュ博士の論文・20220225)「相対次元理論」のような。

ツアー名は"past the past tour"でいい?

で。


"トリニティ実験 ; 広島、長崎に原子爆弾投下 - 1948年( 昭和23年)"




"不生無礙常瑜伽(グーグル翻訳ではAbsence of nobody)"、これは基本サンスクリットに対する中国語の当て字で、早い話が夜露死苦みたいなもんだとおもいますが(たしか"門"という意味だったような)、もちろん、その漢字を選んだということに、ものすごい意味が込められてるとおもいます(調べません)。👈"蔵"だったかもしれないけど、"門"で。

ガイド18 なにげに莉佳子のおじいちゃんおばあちゃんでしょうか(笑)?

で。

"ウルトラマン 第28話 「人間標本5・6」 (wikiによると1967年1月22日放送)"

"ウルトラマンA 第26話 「全滅!ウルトラ5兄弟」 (wikiによると1972年9月29日放送)"

2021年9月27日現在、第27話は持っていませんが(内容は知っています・笑)、ウルトラマンAの音楽は富田勲さん。

冬木透はゴミ処刑。

※で、おれのはニキビ痕のアバタですけど、布袋さんの顔の傷は、ニキビ痕もあるかもしれないけど、たしか吉川晃司さんと飲んだ帰りに青山墓地のあたりで結構な高さからダイブし、顔面血だらけ自ら付けた傷のはず。で、"おれは"磨滅するんだかなんだか、顔の傷はそのうち消えるそうです(鼻毛は今でもけっこう白いのが途中から赤くなり黒く太くなるんですけど・笑)。20220715。


はじめに。9月 04, 2018

"カラス"

"BAD FEELING HOTEI and The WONDERERS"

"BOY MEETS GIRL HOTEI and The WONDERERS"

"FLY INTO YOUR DREAM~スローバラード~FLY INTO YOUR DREAM"

"Happy Xmas(War Is Over)"

"Working Man - Supersonic Generation - Get Your Gun"

俺はゴミは嫌いです(処刑)。』

で、同じ事繰り返しアテレコ編集ライブは、存在自体が全員ゴミ処刑にカッチョ悪いですが。

"創世記 リハーサル・舞台裏"




"01 PROMISE"

"02 Greatest Guitar Medley"

"01 TEENAGE EMOTION -LIVE FROM BUDOKAN 2011.02.01"

"02 PROPAGANDA -LIVE FROM BUDOKAN 2011.02.01"

"03 C’MON EVERYBODY -LIVE FROM BUDOKAN 2011.02.01"

to put it simply.10月 15, 2018







Although this will be iterative (omit). 10月 28, 2018

Sunday, 21 October 2012

hard feelings

There were signs.
A large-scale riot by common people occurred at Osaka which was Tokugawa's military gathering place.
Because inflation had exceeded the limit.
※Some special demand may have fueled dissatisfaction.

Also many lords were reluctant to send troops to Osaka unlike last time.
Above all、Satsuma、the main force of the previous conquest army、showed severe disapproval.

It was a situation that is not to be expected until a little while ago.
(Expressing dissatisfaction with the policies of the Tokugawa Shogunate、it meant their own destruction.)
And the popularity of Choshu was increasing among the common people、especially in western Japan.
※It probably wasn't only propaganda by Satsuma etc.

Also different movement had beginning in Tosa.
De facto lords of Tosa.
He was very intelligent and also liked control of vassal.

※By the way、I haven't written his name yet.
His name is "Yamanouchi Yo(u)do(u)".
I write by my memory only、but I think that Yōdō is a pseudonym (so to speak、pen name?)、not a real name.
He is a little short mind、but seems to have been a kind person to subordinates.
And he liked drinking very much.※

"If this state continuing、Tosa must left behind in the era."
People who think so in the upper class youth of the samurai came out.
There was also approach by Nakaoka. 
(Primarily from the twenties to the early thirties maybe.
The same generation as Nakaoka.)

"Tosa clan should participate to battlefront against Tokugawa."
Nakaoka didn't give up think in position as person of Tosa.
Sakamoto was conversely、didn't think too much about Tosa.

”I don't care about Tosa.”
Maybe he had such a ​idea.
Sakamoto was one of the earliest activists.
When he was stayed in Tosa、he hadn't obtaining hope.
He therefore dashed out from Tosa.

Most of his comrades from that time were killed by the Tosa government.
Best friend also was killed. 
※Of course、this is true for all Tosa Ronin of those days.

Under such circumstances、he made his own company at Nagasaki. 
Perhaps he was proud that he established his own position without being based on the position of Tosa Domain.
In fact、by this time "Sakamoto" had been recognized as "Sakamoto”. 
※Of course、I think that his identity and personal connections at the start、which was based on the position of Tosa Domain、were important.

”I'm able to live without the title of Tosa.” 
At this time、he may have been a little stubborn.

So、the presence of Nakaoka was important for Sakamoto.
It is not because it was assassinated together、it's a silly joke of course、the two had a good relationship that complement each other.
 
When concluded of the alliance of Choshu and Satsuma.
Their relationship was most accurately represented.  



Monday, 22 October 2012

i escape

”If escape is possible、I want escape.”
Everyone might had thought so.
So、as in Kondo's case、the hatred of those around him for the man who tried to escape may have become terrible.

Well、let's rewind a little time here.

"I escape.”
After said so、there were guys who escaped.
That was Takasugi and Ito.

They had a successful coup.
They therefore had the helm of Choshu of course.
At that point、they did escaped.

・・・・・・・・・

”We should do open of Shimonoseki port to Western countries."
After coup was success、there was such proposal from Ito.

"We request to you open this port."
Previously、there was such a request from the West to the Tokugawa Shogunate.
※Perhaps、at the time of opening negotiations in Japan.

”We should proposal to them from us.
Because benefit by it is always greater.”

Takasugi agreed with this Ito's proposal.
They were originally forefront ​of Western exclusion.
However、they had completely changed course in reverse. 
However、there was no contradiction among them.
However、there was contradiction except them.

”Traitor.”
They were become subject to assassination.
In fact、Inoue was seriously injured by their attacked.
(According to another report、there also seems to had issue of the interests of the Western trade.)

※Was it Osaragi Jiro(u) san's "the century of the Emperor 天皇の世紀"?
I think I examined it properly and wrote it.
(However、although not a I have said so(lol)、the genre of this book seems to be "novel".)
However、if so、we also need the Ardennes Forest(lol).
The focus gradually matches.
From the periphery to the center.※

※Today is August 19, 2021、the memory at the time of writing this is not clear but、especially in the second half、I think a lot of the content is my selfish summary ​from the "Emperor's Century" borrowed from the library.
However、my myths are mixed here and there、so be careful about stories you don't know (It may be closer to "the truth of going out" than we think・lol).※

”I'll do even at the risk of my lives.”
 
Takasugi、while little ago、who did raising an army with 60 people said so.
It was not.

"I don't want to be killed by such people.
I escape.
You also should escape."

After Takasugi said so to Ito、he escaped from Choshu with his lover.
I don't know why (to reconnoitre the enemy?)、at that time Takasugi escaped to Osaka of the enemy's base ground.
He was found soon at there by Tokugawa、he hastily fled to Shikoku Island with lover.

※I read this in Shiba san's novel(lol).
”When asking the shopkeeper the inventory of the book (maybe "Tosa Monogatari") at the book store、the owner took a strange look and went into the room.
And as he didn't come out of the room as it was、we left the place quickly.”

I think that it was such a "recollection of Takasugi's lover" (but my sentence is quite uncertain).
Of course it may have been that she heard so from Takasugi.
And of course "recollection" itself may be a fiction by Shiba san.
In any case、perhaps their trip was such a schedule.

In Shikoku I think they were taken care of by the local Yakuza.
"There is such a nationwide network in them."
I think the depiction that Takasugi admires is in Shiba san's novel.

By the way、a man who hard discussed with Takasugi named "Akane Taketo ".
He…?
When is that(lol)?※

で。



"ULTRASEVEN Original Soundtrack (1967) Composed by Toru Fuyuki (opening song is english version - originally broadcasted in Hawaii)"

ウルトラセブンの音楽はプリンスさん。

当然、冬木透はゴミ処刑、で、たとえば、カセットテープはおれが小学校低学年の時(71年生まれ)には持っていましたが、たとえば、声紋プリンスさんと一致しませんか(笑)?

で、2021年8月19日現在。

"ウルトラセブン 第39話 「セブン暗殺計画 (前篇)」 (wikiによると1968年6月30日放送)"

"ウルトラセブン 第40話 「セブン暗殺計画 (後篇)」 (wikiによると1968年1968年7月7日放送)抜粋"

ウルトラセブン第40話は持っていませんし ("第48話 「史上最大の侵略 (前篇)」1968年9月1日放送"も - 後編は1968年9月8日放送、第1話は1967年10月1日放送)。

"帰ってきたウルトラマン 第38話 「ウルトラの星 光る時」 wikiによると1971年12月24日放送"

帰ってきたウルトラマンで持っているのはこの回だけですが、音楽はジョージルーカスさんとスティーブンスピルバーグさん(声紋・笑)。

当然、すぎやまこういち西田敏行冬木透ゴミ処刑。


若い広場「矢沢永吉からのメッセージ」11月 03, 2018



身長が、とか、いらないでしょ(笑)。


容赦は無用(俺のメッセージ)。

ブルーハーツにハイロウズゴミ処刑。
情けは人類の為ならず、何だっけ?クロマニヨンズ?イエローモンキーゴミ処刑。

俺は噛み砕かんと砕いても分らん奴等は完無視でいいと思いますが、啓蒙運動やってるわけじゃなくジェノサイドなので。

で。

これはいかがしたことかと思いますが(ご本人はあずかり知らぬことかもしれませんが・笑)。


online タウン誌 「ネリマンタイムス」ー モデラーなら知ってるよね。練馬区にあるプラモデル屋さんまとめ

あずかり知らぬリンクを張ってよいものか、とか(許可は今後も一切取りません。開き直りでおれのブログの閲覧者数は各記事基本0か1、影響は全くないだろうと。二進法なら加算のあげくに物凄い人数ですが、笑ごっちゃないですが・笑)。

※つうてもね、今(20210823 13:52PM)、統計見たら、表示はこれだけだからアクセス数だろう、全期間12060。今日1。昨日3。今月53。先月46。だって。
たとえば現在の"表示回数"、勝とう福島最終回前編11。後編6。アンコール0。we areのⅠ1。we areのⅡ3。

で。





で、だから、革命家歌人坂口弘さんでも、稀代の天才探偵シャーロックホームズさんでも、同じですが(この娘たちに聞いてわかった笑)。

20201105。



で。






























"「平成27年度近畿大学卒業式」iPS細胞研究所 山中伸弥教授メッセージ"

塞翁さんとそのご家族のその後の村での生活も気になるとこではありますが(笑)。


"01 紅"

"02 20TH CENTURY BOY (LIVE VERSION)"

"03 ENDLESS RAIN"

"04 Ⅹ (LIVE VERSION)"

"05 WEEK END"

"06 ENDLESS RAIN (LIVE VERSION)"

"07 SILENT JEALOUSY"

"08 SADISTIC DESIRE"

"09 STANDING SEX"

"10 JOKER"

"11 SAY ANYTHING"

"12 SILENT JEALOUSY (LIVE VERSION)"

✖は不動のこのメンバー。
当然何かとゴミ処刑。

で、『おかしなおかしな石器人』の主役がリンゴスターさんだと知らずに兄たちと楽しく映画を観ていた当時のおれが、『ラウンドバーニアン』のゲームデザインがリンゴスターさんだと知らずに兄たちと楽しくゲームをしていても、不思議ではないだろうと(笑)。

で。

そうそう、テストプレイなど、ゲームデザインには友人の協力が不可欠だとおもいますが、『ヘビーメタル(エルガイムマークⅡも)』のゲームデザインは山中伸弥さん。

当時拡張キットも持っていましたが(スヴェートも)、現在持っていません。

岡田厚利マークボランゴミ処刑。

※で。

"Battle Nausicaa Image Album 08"

そもそもの話で、映画ナウシカのサントラのギターは、王蟲の鳴き声も、布袋さんですが。

あのですね、そういえば、高橋克彦さんがエッセイで"宮崎駿(ゴミ処刑文責俺)はナウシカの続編を作り決着をつけるべきだ"な感じのことを仰られていたとおもいますが、あのですね、漫画では、おれは司馬遼太郎さん作だと言っていますが、この世界はコンピュータが管理している人類滅亡後の世界で、で、ナウシカさんたちは皆この汚染された世界で生きていけるように遺伝子操作で人工的に作られた人造人類の子孫で、だから簡単な防毒マスクだけで腐海の中でも生きていられる、が、逆に、腐海が汚染された大気を取り込んで清浄にした世界では空気が綺麗すぎて生きていけない、ドルクの人たちでしたか、腐海の果てにあるという清浄な世界に調査隊を送り込むも全員死んでしまう、その世界では生物として存在できない、そうそう、腐海自体がフィルターとしての人工的なモノでしたか、で、その清浄化された世界で"人類"が復活するための精子と卵子をコンピュータが大量に管理保存している、が、それをコンピュータごとナウシカさんが破壊したため"人類"の復活の可能性は絶たれる、で、"その世界では人類は生きていけない"という秘密を知ってしまったナウシカさんと森の人、が、"言うてもしょうがないので黙っときましょ"、ということで、戦争でさらに腐海の惨禍が広がった土地で、ドルクの人たちと(助けた孤児が大きくなるまででしたか)生きていく、みたいな感じだったとおもいます、ざっくりですけど。

で。

"機甲創世記モスピーダ 第1話 襲撃のプレリュード"

"機甲創世記モスピーダ 第2話 失恋少女のマーチ"

"機甲創世記モスピーダ 第3話 真昼の決闘コンサート"

久石譲小笠原寛タケカワユキヒデゴミ処刑。
久石譲名義の楽曲制作はすべてYOSHIKIさん。

で、泰司さんは昭和41年生まれということは、おれの5つ上か。そういえば、ま、最初だけでしょうし、逆もまた、というか、なんというか、ですが、ロックミュージシャンの方が雑誌のインタビューを受け、"です""ます"で自分なりに相手に理解してもらおうと丁寧に話したのが、活字になった文章を読むと"だぜ""だよ"に無意味強気な発言になっててビックリした、という話はよく聞きますが。と、私の意図がわかりやすい前置きをしつつ(笑)。

















岡田厚利はゴミ処刑。

で、このシステムは、デュアルマガジン版ダグラムも、おれら世代のベース(のひとつ)だなと(そう言わんと・笑)。

で、やっぱり、立花隆さんがゲームをデザインされた"ジャブロー""ニュータイプ"、おれはやったことないですが、おそらく"ホワイトベース"も、が、おれら世代のビートルズですが、おれがやったことがない"スコードリーダー"のシステムパクリだ、と言われてますが、関係性はどうなんでしょ。






普通に存在しますし。

で。20211116。

だから。

このドラムは明らかにリンゴスターさん、つまり。

で。

まず、押付け(処刑・死ぬのはオマエで俺ではない)られない限り人様の趣味にケチはつけませんが、サクッとキンクスエアロスミスストーンローゼスはゴミ処刑。

で、これも今まで何度か言ったり書いたりしてますが、The Yardbirdsに関しては、大学生のころ友達に4枚組のCD BOXセットを借り、カセットテープにダビングしてしょっちゅう聴いていたので、インスト、ライブ込みで曲は100曲ぐらい知ってますが、キース・レルフさんの歌が下手とはおれは思わなかったです。

でですね、渋松対談で松村さんが"トレイン・ケプト・ア・ローリンを聴くと情けなくて涙が"みたいなことを仰られていたとおもいますが、確かにこの曲は。

随分荒っぽいとはおもいますが、あのですね、こういうことではないかと(ごめんなさい)。

当然かなり無茶苦茶に。

で。

ならば。

当然。

でですね、みなさんはそもそもバンド仲間だとおれが(笑)。

"SHEENA AND THE ROKKETS (シーナ&ザ・ロケッツ) TV LIVE 1981 ピアノふおる亭"

"SHEENA AND THE ROKKETS (シーナ&ザ・ロケッツ) LIVE at 久保講堂 1981627"

"【ピーター・バラカン×鮎川誠】シーナ&ロケッツ結成の頃"

チャー仲井戸麗市チバユウスケ浅井ベンジーゴミ処刑。
イギーポップ細野晴臣高橋幸宏坂本龍一ゴミ処刑。

"YMO"というと松武秀樹さん渡辺香津美さん鮎川誠さんクリスモスデルさんピーターバラカンさんデビッドパーマーさんに悪いので。
で、スリラー以降のマイケルジャクソンズはゴミ処刑ですが、YMOはジャクソン5さんの変名バンド。

で、乗りきり(この曲はもともとブルースのスタンダードでしたか)、あのですね、"幻惑されて"。

このメロディの原曲、実はイングランドのトラッドだった、という話を以前ネットで読んだ、挙句、それをつくったのがジミー・ペイジさんだ、と、言いはりましたが、あのですね。

この曲のラップ、ジェイク・ホームズことキース・レルフさんでは?

でですね。

なんですが。

つまり。


※の、前に、"MODERN TIMES ROCK'N'ROLL"の立川直樹さんのライナーを読んで、「言われてみれば」、と、おもったのですが(笑)。

あのですね、マークボランブライアンフェリーThe Kinksはゴミ処刑ですが。

"01 Rosalyn - music from Pretty Things"

"02 Here Comes The Night - music from Them"

"03 I Wish You Would - music from The Yardbirds"

"04 See Emily Play - music from Pink Floyd"

"05 Everything's Alright - music from The Mojos"

"06 I Can't Explain - music from The Who"

"07 Friday On My Mind - music from The Easybeats"

"08 Sorrow - music from The Merseys"

"09 Don't Bring Me Down - music from Pretty Things"

"10 Shapes Of Things - music from The Yardbirds"

"11 Anyway, Anyhow, Anywhere - music from The Who"

"12 Where Have All The Good Times Gone - music from The Kinks"

"13 Growin' Up (Previously Unreleased from Pin Ups Sessions) - music from Bruce Springsteen"

"14 Port Of Amsterdam (B-Side of Sorrow 1973) - music from Jacques Brel"

ありつつ。

"01 BORN TO BE WILD - music from STEPPENWOLF"

"02 テレグラム・サム - music from T.REX"

"03 ジョニー・B. グッド - music from Chuck Belly"

"04 ハートブレイクホテル - music from Elvis Presley"

"05 すべての若き野郎ども - music from MOTT THE HOOPLE"

"06 BACK IN THE U.S.S.R - music from THE BEATLES"

"07 ALL DAY AND ALL OF THE NIGHT - music from THE KINKS"

"08 フランケンシュタイン - music from THE EDGAR WINTER GROUP"

"09 LOVE IS THE DRUG - music from ROXY MUSIC"

"10 THE MODEL - music from Kraftwerk"

"11 SWEET DREAMS (ARE MADE OF THIS) - music from Eurythmics"

"12 悪魔を憐れむ歌 - music from The Rolling Stones"

"13 SAILING - music from Rod Stewart"

"14 SUGAR BABY LOVE (NEW EDIT VERSION) - music from The Rubettes"

テレグラム・サムと、LOVE IS THE DRUGの音は(しつこくマークボランはゴミ処刑済ですが、ご本人の音じゃないですか・笑)、ありつつ。20211111。


HOW THE WEST WAS WON 3月 05, 2019

"01 LA Drone"

"02 Immigrant Song"

"03 Heartbreaker"

"04 Black Dog"

"05 Over The Hills And Far Away"

"06 Since I've Been Loving You"

"07 Stairway To Heaven"

"08 Going To California"

"09 That's The Way"

"10 Bron-Yr-Aur Stomp"

and

"01 Dazed And Confused"

"02 What Is And What Should Never Be"

"03 Dancing Days"

"04 Moby Dick"

and

"01 Whole Lotta Love"

"02 Rock And Roll"

"03 The Ocean"

  
"04 Bring It On Home"

and







"THE SONG REMAINS THE SAME"

でですね、おれは以前、渋谷陽一&The Rock'in on。
実は無茶苦茶ギターが上手いのでは?と、言いましたが。



ペイジさんが仰る"リフのひとつ"とはこういうことではないかと。

で。


※で。


この頃ですかね?布袋さんのバンドでHIROSHIさんがベースを弾いていた時、hideさんがしょっちゅう布袋さんのライブを観に来ては"おまえLONELY★WILDのベースはそんなノリじゃないんだよ"などとHIROSHIさんにダメ出しをしては去っていった、ま、性格が出ているのかはわかりませんが、そういえば、たしか東大寺のフェスのリハで布袋さんとYOSHIKIさんが揉めた日の夜、ホテルの布袋さんの部屋にhideさんが一人で謝罪に来、"いや、きみに謝ってもらっても""いえ、俺はどうしても布袋さんに謝らなければいけないとおもったんです"、で、これを機にお二人の交友が始まったそうですが、どうなんでしょうね、氷室さんは"俺はYOSHIKIくんとは気が合いしょっちゅう一緒に酒を飲む""酒は飲めなかったけどYOSHIKIくんに無理やり飲まされて飲めるようになった(笑)"と仰られていましたが、もっと日常的に被害にあってそうな人がさほどでもない、プラモとプロレスとロックンロールPATAさんは暇があればプラモづくりだし、今現在おれ興味でToshiさんと泰司さんはネタがない、GUITARHYTHMⅡ完成時のたしか渋谷さんによるインタビューで布袋さんがなにかにつけ"(例えば)・レコーディングは大変でしたか?""(同時期にレコーディングをしていた)✖のみなさんほどじゃないですけど(笑)"を連発していたくらいで、Toshiさんがたしか喉の調子を、ああ、あり得ないな、で、どうなんでしょうね、小室哲哉さんは"みんななかよし"と、

ですか?アマチュアバンドコンテストで布袋さんのバンドがアイデア賞を取った時のグランプリが小室さんのバンドだったと。で、当然、ヤガミトールさんと平原綾香さん、今井寿さんとさちどんさん、アクセルローズさんと狩野環さん、は、仲が良いご夫婦。で、あでぃおすあみーご。

and

"MY EYES & YOUR EYES"

BUCK-TICK LIVE 12月 15, 2018

"01 見えない物を見ようとする誤解  全て誤解だ"

"02 残骸"

"03 Candy"

"04 HYPER LOVE"

"05 idol"

"06 疾風のブレードランナー"

"07 JUPITER"

"08 Madman Blues -ミナシ児ノ憂鬱-"

"09 極東より愛を込めて"

"10 ・・・IN HEAVEN・・・"

"11 HURRY UP MODE"

"12 MY EYES & YOUR EYES"

"13 SEXUALxxxxx"

"14 M・A・D"

"15 地下室のメロディー"

"16 スピード"

"17 悪の華"

"18 LOVE ME"

"19 KISS ME GOOD-BYE"

"20 ICONOCLASM"

"21 COSMOS"

BUCK-TICK LIVE (Sound and Vision) 1月 17, 2019

"01 National Media Boys"

"02 MISTY ZONE"

"03 Ash-ra"

"04 idol"

"05 見えない物を見ようとする誤解 全て誤解だ"

"06 限りなく鼠"

"07 神風"

"08 ドレス"

"09 Victims of Love"

"10 悪の華"

"11 TO SEARCH"

"12 My eyes & Your eyes"

"13 Moon Light"

そーいえばですね、PATAさんが凄腕プラモデラーてのは世間的に、というか、あのですね、PATA"暇さえあればプラモづくり"さんがhide"酒はあんまり飲まない"さんのギターについて聞かれ、「カッチリしたギターを弾くね、性格出てるよ」、で、「ええ、ええ、私のギターは段取りギターですから、だってあの人まったく段取らないからおれが段取らないと曲が無茶苦茶になっちゃう」、が、初心者の私にはプラモづくりは段取り勝負、も、必要ないほど凄腕なのか、で、YOSHIKIさんが櫻井敦司さんや市川哲史さんとバーで飲んでる時、市川さんが何か女性と口論になり、「市川さん、ぼくにまかせてください」、と、櫻井さんが颯爽と仲介に、あれ?こんな言い方でいいのか(仲裁、ですね・笑・20210907。)?何か市川さんがそんな感じで、で、そしたら、その女性が、「なによあんた関係ないでしょ引っ込んでろ」、な、感じで、で、その後、YOSHIKIさんと二人で櫻井さんを慰めるのが大変だった、と、その女性は黒色すみれのゆかさんご夫婦、あでぃおすあみーご。20210906。



"GUITARHYTHM LIVE (1988.10.26 国立代々木競技場 第一体育館)"

and

"01 Deja-vu (in X'mas)"

"02 Deja-vu (in Paris)"

"03 Deja-vu (in sleepless night)"

and






"GUITARHYTHM REPRISE 1991.08.06 富士急ハイランド"

あのですね。

ステージ上に今井美樹さんも居られません(笑)?

でですね、以前、"スターマンのサビとオーバー・ザ・レインボウのサビは同じメロディだ"、と、レコードコレクターズで読み、"あ、言われてみれば"、と、おもったことがありますが(これ、ポップミュージックには厳しい話ですが・笑)、ボウイさんにお兄さんがいることは知ってましたけど、妹さんでしょうか?ご夫婦。

"12 STARMAN"






"GUITARHYTHM ACTIVE TOUR 1991.10.21 日本武道館"

で、おれの二十歳の誕生日(笑)。

and



"布袋寅泰 LIVE IN LONDON"

and

"01 Welcome To The Jungle"

"02 It's So Easy"

"03 Nightrain"

"04 Out Ta Get Me"

"05 Mr. Brownstone"

"06 Paradise City"

"07 My Michelle"

"08 Think About You"

"09 Sweet Child O' Mine"

"10 You're Crazy"

"11 Anything Goes"

"12 Rocket Queen"

and





"GUITARHYTHM ACTIVE 1991.12.09 難波W'OHOL" 

マークボランはゴミ処刑済でブライアンフェリーはゴミ処刑。

and

"01 GUITARHYTHM REPRISE"

"02 BEAT EMOTION"

"03 PRISONER"

"04 PARADISE"

"05 DEVIL'S SUGAR"

"06 ANGEL WALTZ"

"07 LOVE THEME FROM 'BLADE RUNNER'"

"08 STARMAN"

"09 C'MON EVERYBODY"

"10 MERRY-GO-ROUND"

"11 DANCE CRAZE ~ Featuring 'BOLERO'"

"12 FLY INTO YOUR DREAM"

"13 GLORIOUS DAYS"

"14 RADIO! RADIO! RADIO!"

"15 GUITAR LOVES YOU"

"16 GUITARHYTHM"

and





"GUITARHYTHM active tour ’91~’92"

作品の導入部(A DAY IN AUTUMNのアウトロ)とツアーの導入部(LEGEND OF FUTURE)が無音ですが、おれ、30年前、起動音(笑)?LEGEND OF FUTUREにグヮオンとギターが重ねられた映像をみてすごく感動した思い出がありますが、どうしたことでしょう(笑)。

で。





























立川談志はゴミ処刑済。

で、サクッと。

文責当然俺。あらゆる意味で天皇は一切無関係。日本時間2019年1月8日現在の韓日中台米の所謂国のトップはゴミ(処刑)。(1月 08, 2019)
おれは、今現在(同上)の長崎、沖縄、東京、北海道の知事、ローマ教皇は、死ね(処刑)と確かに言いました。

※令和元年12月11日現在の佐世保市長、長崎市長、岡山市長、広島市長は死ね₍処刑₎。当然、コイツラ一族郎党を皆殺しにできないと俺の負け。20191211。

これ2020年6月27日現在の北海道知事さんに迷惑な時期ですが(笑)。
岡山や広島の知事さんも。

※長崎の知事さんにも。20220716。

※長崎の市長さんにも。2023100308:19(日本時間)。

※そうそう、バイデンさん大統領就任で一括させてもらったのですが(笑)。don't let me down. 20220717。


Holy virtue 11月 03, 2018

Saturday, 3 November 2012

his majesty

”The King of Tokugawa (Shogun 将軍) is not the ruler of Japan.”
Ernest Satow of diplomatic staff of the UK said so in the first.

His name maybe not known in the UK.
Also not well known in Japan too.
However、his existence is very important for the history of Japan.

At first the UK translated "the King of Tokugawa (Tai-Kun 大君)" as His Majesty.
But there is ”Mikado 帝・御門・神門” on top of king in Japan.

”In this case、our Queen (Her Majesty) becomes under Mikado.
This is strange as a relationship of equal nation.”

He noticed that on first.

※"Tai-Kun" is how to read by the Chinese characters of Chinese style in Japan、when read in Japanese style、it becomes O(o)kimi.
"Okimi・O(h)okimi 大君・大王" is also a word that represents the Emperor of Japan by ancient style.
If you are interested、please check it yoursel(lol).

I think that there are many excellent Japanese culture studies written in English and others.
Currently I can only think of Donald Keene・キーン ドナルド・鬼怒鳴門 san (After the Tohoku earthquake、he acquired Japanese nationality.)、Edward George Seidensticker san and Edwin Oldfather Reischauer san.
However I read only sentences written Japanese of them until now.
I can't read English now(lol).※

"Tokugawa is just one lord of Japan.
Therefore treaty with king of Tokugawa has no effect on the other lords. 
※Naturally、while Tokugawa's power was strong、he had a certain degree of binding power against each lord.

The UK's treaty is only treaty of between the UK and Japan.
The UK cannot conclude an inter-state treaty with one lord.
The treaty shall be concluded between nation.  

Tokugawa should clearly return to the position of one lord and Mikado should clearly become Japan's ruler.

And council of the lords do the political of Japan."

He wrote an article like that to the Japan Times anonymously.
In no time、this article had been translated into Japanese.

After that this became one of the guiding principle in Japanese reformers.
By the way、Japanese knew that he wrote.
So everyone wanted to meet him.
From then on、he got to know many important Japanese people.
That remains as important testimony.

For example.
"Katsura had the courage and determination of the maximum for Military and Political.
However his demeanor was only gentle."


Sunday, 4 November 2012

will

During the war of Tokugawa and Choshu、serious situation had occurred at Osaka.
The King of Tokugawa died of illness.
He was 21 years old.

He had an assistant from the Tokugawa clan because he was originally sickly.
The name of this assistant was "Hitotsubashi Yoshinobu".
He was became next king ”Tokugawa Yoshinobu”.
And this Yoshinobu became the last king of Tokugawa.
Of course、he had no way of knowing it at that point.

Incidentally、he was not in the position to become king originally.
He became king at an unusual career.
※If you are interested.

"If person that don't have that ability become king、the survival of the Tokugawa administration is difficult.”
Inside the Tokugawa administration、there was recognition like that already.

※The name of the Tokugawa king who died at a young age was "Tokugawa Iemochi".
Katsu gave him the greatest tribute.※

"I go to the forefront.
And thenI shall go to Hagi (the home ground of Choshu)."
After inauguration、Yoshinobu declared so and decided the day of departure to the forefront.

※At that time、the political center of Choshu had already moved to Yamaguchi.
Hagi is the Sea of ​​Japan side and Yamaguchi is inland、but on the Seto Inland Sea side.※

However、unexpected news arrived to him.
The day before the departure date、he received the news of Kokura Castle fall.
Furthermore、Tokugawa area commander escaped by ship alone.
As a result、Tokugawa army in the direction of Kokura、which is a coalition of lords、had scattered.
In effect、it became impossible to continue the war.
Yoshinobu had stumbled at his starting point.

・・・・・・・・・

After this battle、also serious situation had occurred at Shimonoseki.
Takasugi was fainted from illness.
His medical condition had deteriorate rapidly.

"We have brought reality to this situation.
I ask you guys for the future."

He said so to the visitors.
After all、that became his will.

"There is no fun things in this world.
That's why I want to spend fun in this world."

Takasugi dead.
He was 29 years old.

I think I mentioned it somewhere、but in the first place、I think that it was the perception that Tairō (大老) and Rōjū (老中) are prime ministers (and minister).

Of course Tokugawa Shogun is the head of state.

I think France was in the political position of "the Emperor is like a Pope for the Japanese." 20200804。


Monday, 11 February 2013 (1月 09, 2019)

fell

"White flag has been raised in castle."
Choshu troop had confirmed it then they entered into Osaka castle.

"Tokugawa has passed control of this castle to Owari.
Please therefore you talk with Owari."
The responsible person of Tokugawa told so to commander of Choshu troop.

Osaka Castle fell.

・・・・・・・・・ 

A few days after from Yoshinobu's Edo return、Shinsengumi was aboard the ship heading for Edo.
Their comrades when they were first departure from Edo to Kyoto、many of them were dead already.

”Kanto samurai is the best of samurai.”
This was a favorite phrase of Kondo.

Kanto is Tokyo (Edo) area.
I think that I have mentioned it several times、but first samurai government of Japan was made by Kanto samurai.

"I will die as a Kanto Samurai (Bushi 武士)." 
During this voyage、Kondo told to Hijikata.


Tuesday, 12 February 2013

notification

Diplomatic corps in each country had to stay in Osaka at that time.
Because Osaka was the center of politics.
※Foreigners may have been banned from entering Kyoto without a special permission at that time. 

"This time Japanese government will punish the Satsuma.
Therefore may become skirmish.
At that time、please give me a calm response."
Before war、Tokugawa had notified like that to them.

But Tokugawa was succession of defeats.
As a natural consequence、war was coming to Osaka gradually.

"Shouldn't we evacuate from Osaka?"
Diplomatic corps of each country had started this consultation.

”Yoshinobu fled to Edo.”
This surprising information also came there.
Then Tokugawa soldiers also retreated from Osaka.

Thing that was bothering Osaka from before.
The common people's riot.
Not surprisingly、it happened during this  blank period of security.
(It seems that commodity price at that time were certainly too expensive).
Legations in each country also received their assault.

・・・・・・・・・

”We will maintained Osaka's security certainly.
Please remain in Osaka.”
There was its notification in a hurry from the Imperial Court of Kyoto.

"Tokugawa was gone from Osaka.
Osaka today is virtually anarchy.
But we had negotiated with Tokugawa until now. 
Because they were Japanese government substantially.
If this situation continues it would be so in the future.
The Imperial Court should issue a resolute statement to foreign countries as Japanese government as soon as possible.”
British Ernest Sato、he said so to a friend of the new government. 


Wednesday, 13 February 2013

plan

"The Government of Japan has diplomatic rights with other countries of course.
In other words、regime that owns the diplomacy rights.
It is government of Japan.

And now、it is Imperial Court of Kyoto.
But can not declaration it from us.
So should be declared it as soon as possible from Japanese to other countries."
Ernest Satow said to Mutsu.

Mutsu was a member of Sakamoto's organization.
(This man later to became Minister of Foreign Affairs.)
However、after the death of Sakamoto、he had been struggling.

※He became a lordless samurai with his intention and acted with Sakamoto and his comrades、but he himself comes from Kishu Samurai.

"Imperial court does dispatch responsible person of diplomacy to Osaka.
And Imperial court also does summons Yoshinobu to Osaka.
Then Imperial court will conducted consultation with the diplomatic corps.

Abandonment of right to diplomatic of Tokugawa.
Yoshinobu declare it at that place.
Imperial Court owns the rights of diplomacy as the Government of Japan.
Then Imperial Court declares it."
Mutsu asked Ernest for his opinion on this plan、and Ernest agreed it.

Mutsu was the person close to Tosa.

After this、Ernest went to Satsuma clan residence at Osaka.
He also received a question at there about the diplomatic rights.

The possibility of Tokugawa returning to power has disappeared rapidly.


Incidentally 10月 17, 2018

Tuesday, 9 October 2012

antipathy

Although this may have been an inevitable distortion due to sudden opening of Japan.
Value of silver was higher in Japan at the time compared to the West.
In other words、value of gold was low.

When western people was replacing silver to gold simply in Japan、they got a huge profit.
As a matter of course、speculative peoples did appeared one after another.
So Tokugawa lowered the quality of gold coin in a hurry.
※Naturally the speculators are Westerners、but Japanese should have intervened as intermediaries.

Of course there was no reason which that gold coin was circulated in the same value as before.
All prices went up rapidly.
Naturally - I don't know now if I can say so - but the common people in Japan didn't know the situation well.

"Our life had become painful from when western people came to Japan.
Main cause is stop of closed-door policy by Tokugawa."
They thought so simply and they began to have an antipathy against Tokugawa.

(Tokugawa was clearly insufficient recognition against this issue in the first stage.
But of course when noticed to this issue、they were tried to rectify it.)

Inflation of prices and the people’s sympathy to Choshu were proportional.

※I wonder if that's true(lol)?

・・・・・・・・・

”Build a collaborative relationship with Western countries.”

However、Choshu had already changed his policy in the opposite direction.
This change was possible because they had win the battle against conservative people. (In this case、it means feudal) .

※There is also the implication here of ignoring the domestic laws of the Tokugawa shogunate.
Japan had already opened、but the lords' negotiations with foreign countries would have been quite limited.
In simple terms、Tokugawa may have intended an enlarged version of Dejima in Nagasaki.

More than that、change of main characters of their group would had large affected to this policy change.
Maybe their had thought like that originally.
Above all、they had seen the failure of their fellow and themselves.

※A few years ago、Takasugi and Ito should had tried to arson (attempted) the British Embassy in Shinagawa with their comrades.
Maybe Takasugi was in the early twenties、Ito was around late teens.※

"They have no principle."
They may seem like that.
More than anything、they were seen like that by (part of) their comrades.

"Traitor”

After this、they were very criticized and in danger of ongoing assassination.
In fact、some people were killed or seriously injured.
They nevertheless did not abandon this policy.

※Choshu、including all of them、did not abandon this policy.

By the way、this is different from what I wrote yesterday、but after the success of the coup、Takasugi and his lover fled from Choshu for a while.※


It's a book written in Japanese、I think Sato(u) Masayoshi san's book is easy to understand about the economy at the end of the Edo period. 11月 15, 2018

Friday, 23 November 2012

the same direction

"Only the return of the regime to Kyoto is not enough.
We are necessary take financial resources of Tokugawa in order to cover the Financial resources of the new government.
In short、it is to take the property of others.
If have enough the power、anyone would resist the robbery.
There is no reason to Tokugawa accept it.
After all、this is likely to become a war.
We therefore need preparations for war."
Sakamoto said so.

・・・・・・・・・

"Reform of the political system is absolutely necessary.
We shall be reform to the system like the UK.
Human resources who enable it.
They certainly exist in Japan.
However they isn't exist in lords.
They exist in more lower class like Saigo and Okubo of Satsuma.

Well、I am a representative of the lords of Japan.
I am representative of the old system. 
If I push through reforms、serious rebound will occur without fail.
It may become fatal to Japan. 
I can not reform with ignore its existence."
This was Yoshinobu's idea.

Its two idea may the same direction.

※This is a topic a bit later.
When the situation became very disadvantageous to Tokugawa、the officials of Tokugawa insisted to Yoshinobu that counterattack against the new government.

"Do we have Saigo and Okubo?"
It was Yoshinobu's answer.※

・・・・・・・・・

”Mr. Goto came to explain Tosa's policy."
When Goto visited a Tokugawa executive in Kyoto、he was introduced to a certain person.
It was Kondo Isami of Shinsengumi leader.


Saturday, 24 November 2012

became friends

Around this time、Shinsengumi wasn't a mere armed police by ronin already.
Executives had become a vassal of Tokugawa.
In other words、they had became Samurai.
Of course it wasn't just good luck.
Kondo and Hijikata Toshizo of Sub-Leader of Shinsengumi.
They were originally farmers but they were very competent.

"Human resources is exist to lower class."
They had proven it by themselves ability.
However、this could have been the dawn of a new era.
Yes、the Samurai era is almost over.

・・・・・・・・・

In particular、Kondo had more opportunities to attend the Tokugawa conference as an executive.
It necessarily expanded his connections.
One day、he was introduced Goto from the executive of Tokugawa.

Tosa's policy of returning the Tokugawa administration to the Imperial Court.
He already knew it.

"Let's threaten Goto a little."
He might thought so.
As a general impression、at that time、Kondo was a person feared by the people as the leader of Shinsengumi.

He put his Japanese sword aside and met Goto with a high-pressure attitude at first.
※The Japanese people of those days basically sit on tatami mats (Seiza 正座) and face each other.

"I don't like it.
Please move it to another place."
Goto said laughing to Kondo.

"Right."
Kondo replied also laughing.
After this、the two became friends.

※I think it was manners to remove the Japanese sword from the body when the samurai visited the house.
And maybe put it on the right side.
If the position is on the left、Samurai can cutting down his opponent in an instant.
"居合 Iai"※

・・・・・・・・・

A little later、Sakamoto and Nakaoka was assassinated.
Since then、Tosa has suspected that Shinsengumi is the criminal of its assassination.
Kondo becomes Tosa's revenge target.


Sunday, 25 November 2012

remorse

"Apology.
It is not found in Choshu's words and attitudes.
I think Tokugawa should never forgive anyone with such an attitude."
Kondo asked Choshu's issue to Goto.

"Choshu is not have word of remorse surely.
But if Tokugawa dissatisfied with it、Tokugawa would have to war again with Choshu.
But I don't think it will succeed.

Now this issue became far worse.
It was mistake of the policy of Tokugawa in the first place.
Everybody knows it.

Therefore public dissatisfaction with Tokugawa is increasing.
Tokugawa shogunate should first admit their own mistakes.

Above all、Japan is now not a situation that can battle inside Japan.
We must think about it first."
Goto replied so.

・・・・・・・・・

Shinsengumi at this time was the heyday.
They became a Samurai.
Kondo's power was like a little feudal lord (his influence was more).
However、it was all superficial.
Signs of collapse was already in Shinsengumi.

・・・・・・・・・

Certain day、Kondo said to Goto.

"I envy you.
If I'm also Tosa Samurai.
I will also can work freely just like you."

Of course he was the leader of Shinsengumi.
And they was became important force of Tokugawa.
He was never stand in the same position with Goto.

"Don't behave rudely to Goto of Tosa."
He said only it to his subordinates.


Maybe the name of village headman was also listed in that list. 11月 10, 2018

Monday, 19 November 2012

unexpected things happened

Policy as Tosa was determined to Taisei Houkan.
Goto and his group was decided to go to Kyoto for policy implementation.

But unexpected things happened there.
An English sailor was killed in Nagasaki.
The suspect was Tosa person who is member of the company of Sakamoto.

Of course、the United Kingdom was strongly protested to the Tosa government.
Then ambassador came to Tosa、he demanded for extradition of criminals.
Goto had to be engaged in this negotiation.
※Of course there may be relations with Sakamoto there、perhaps he was Tosa's Foreign Affairs Officer.

・・・・・・・・・

"The culprit seems not a Tosa person."
That information was sent to Tosa already.

Sakamoto also went to Nagasaki and investigate this incident.
"The culprit isn't a Tosa person."
Its results、he was convinced so.

Based on these information、Tosa's samurai insisted bullish negotiations to the Tosa government.
It seems there was a disturbing movement of Itagaki's group there like the former Choshu.

In the course of things、negotiations had to be carried out in a tension.
However conversely might have been calmed the parties mind by it.

"Tosa also will continue investigate the culprit.
If the culprit is Tosa person、naturally、the criminal will be severely punished."
The negotiations were settled like that.

・・・・・・・・・

Although the true culprit turned out later、it was Fukuoka samurai.
He had been committed suicide (harakiri) already.

However、this incident wasn't necessarily a bad thing for Tosa.
With this incident as a start、the UK and Tosa became intimate.


Tuesday, 20 November 2012

that no longer meaningless

However after all、Tosa might had wasted their time.
When that case was settled、the situation had become more severe for Tosa's policy.

"Our policy had determine to armed uprising.
Even though、why aren't Tosa's troops in Kyoto right now?
It's our promise."

Saigo questioned Goto so.
Goto came to Kyoto without soldiers.

"This 250 years、in Yamauchi clan there is an obligation to Tokugawa.
Thanks to Tokugawa、Yamanouchi became the lord of Tosa country.
I don't want to war against Tokugawa."
There was a strong will of Yamanouchi Yodo as samurai.

・・・・・・・・・

Around the same time、Okubo (Satsuma) visited Choshu.

"The waste any more time is serious damage for Japan. 
Even if only Satsuma、we will raising an army."
He affirmed so.

"Even if contrary to the Tosa's policy、Tosa should not abandon choices of armed uprising."
Sakamoto said so under this situation.
He strengthened the armed of Tosa and went ahead with plans to send troops to Kyoto.

And he made continued an effort to achieve ”Taisei Houkan" at the same time.
His personal relationships including Tokugawa persons was helpful for it.

He met secretly to the Tokugawa key persons.
They also hoped meet to Sakamoto.

"Even if I meet a person who only has a title、it is meaningless any longer."
They were well aware.
Feudalism is ”title”.
※Of course they are one of them. 

"That isn't hold anymore."
Yes、they were well aware.

※According to my memory、the ship on which the killed sailor was riding is "Ikaros".


past the past. 10月 20, 2018

Friday, 12 October 2012

confession

When Sakamoto moved his activity base to Nagasaki (approximately)、Christian church was built in Nagasaki O(o)ura for the first time in almost three hundred years.
※I will write it based on my memory、it is said that this church is as it was when it was built、but according to the book I read、its appearance first seems to be a little different from the current church.

At that time、Christian faith of Japanese was forbidden by national law yet.
Japanese guards stood around the church for monitor the Japanese.
Construction of this church therefore was intended only for western people who stay in Nagasaki.
※I think this is natural、it seems that this church soon became a tourist destination for people in Nagasaki.

One night、when Father Petitjean of French was praying in this church、suddenly a small number of Japanese came into the church.
They were seems farmers of nearby.

"Are they onlookers of this church?"
He seemed first think so.

They were farmers of Nagasaki Urakami.
A middle-aged woman in them asked in Japanese to Father Petitjean.
”Where is Mary (Maria sama)?”
”We are people who have the same faith with you.”
They revealed the faith of their own for the first time in 250 years.

※"Sama" is a honorific expressing respect more than "san".
However、it becomes slightly more formal by that much.
By the way、current、"sama" can be expressed in Chinese characters but "san" of this mean can not.
For example、pronunciation of number 3 is also "san・三"、which can be expressed in Chinese characters.
And this Chinese characters can also be pronounced as "mi" in Japanese(lol).※

Christians during this 250 years in Japan、it same as the Witch of the Middle Ages in Western for the people of that time.
Although its my feeling only、I do think so.

Confession of Christian faith was directly linked to their death.

In Nagasaki、there were several Christian discoveries in the past、and they were persecuted.
※They were tortured until they abandoned their faith.

In that situation、they had kept the faith in 250 years by only their own.
Of course the situation hadn’t changed yet.

・・・・・・・・・

Discovery methods of the Christian believer by Tokugawa was simple.
"Have people step on a picture of Jesus and Maria."
This called "Efumi". 絵踏
※The literal translation is "step on (踏・fumi) a picture (絵・e)".
This word is usually called "fumi-e"、but it seems that it is officially called "e-fumi".※

This "ceremony" was held on a regular basis.
Urakami area was also that it was the Jesuits territory before the era of Tokugawa Ieyasu.

"Maybe there are Christians in Urakami now."
Perhaps this was a tacit understanding.

”Please stepping on it.
Seeming is important.
Your inner faith is irrelevant.
Because the problem doesn't occur nothing by it.”
Officials of Efumi might had been thinking like that always.

However、after this they no longer hidden their faith.

原作、監督、主題歌の唄もパブリックエナミーさん。
音楽はプリンスさん。
当然、何かとゴミ処刑。


Greatest Misses 8月 24, 2018

"01 Tie Goes To The Runner"

"02 Hit Da Road Jack"

"03 Gett Off My Back"

"04 Gotta Do What I Gotta Do"

"05 Air Hoodlum"

"06 Hazy Shade Of Criminal"

"07 Megablast (The Madd Skillz Bass Pipe Gett Off Remixx)"

"08 Louder Than A Bomb (JMJ Telephone Tap Groove)"

"09 You're Gonna Get Yours (Reanimated TX Getaway Version)"

"10 How To Kill A Radio Consultant (The DJ Chuck Chillout Mega Murder Boom)"

"11 Who Stole The Soul?(Sir Jinx Stolen Souled Out Reparation Mixx)"

"12 Party For Your Right To Fight (Blak Wax Metromixx)"

"13 Shut Em Down (Live in The UK)"

※そうそう、以前も書いたことだし、"おれのパソコン画面上では"だけど、ドナルドトランプゴミ処刑ズが大統領の間、ヒラリークリントンさんのとこに"アメリカ合衆国大統領"とずっと表記されてた。20220717。

予期せよキセキ。強きキセキ。8月 22, 2018

あのですね、おもわず、マザコンファザコンを克服しよう、というまとめ方(笑)。









































でね、マザコンファザコンもあるけれど、子離れは?ありますが、あのですね、うちの親の、と考えるとあれですけど、おれも会いたいですが、おれ、兄はいますけどね、おれだけ、つうか兄も、だけ、親がいない、だから、なんですが、とにかく、おれの親だけがいない、つうのは、認めません。おかしいもん。で、見るからに養殖モノはお呼びじゃないゴミ、魚、クンがつくとゴミだけど、魚は食いますが、当然ゴミは処刑。

ま、おれは天然ですからね。

で。
















で、おれにそのケが全然ないので、うちにはいませんが(いざとなったら、ホモのレズビアンで乗り切ろうと・笑。おれは自分が女好きとはおもいませんが、女が好き。笑)、今生はともかく、来世は生まれてきたい性で生まれてこられれば、もちろんそのままがよければそのままで、なんにせよ、いい人しかいないし、家族は家族だし、ですけど。それにほらこの近世での人口爆発は登板回数をみんなで分担してここで大集合、みたいなとこあるだろうと。

で、ごめんなさい、ピーターさん系は違う。

異物ではなく、汚物イッコーとかマツコとか"オネエタレント"つうのは、全員共食いレイプ好き、と、俺がいってますが、当然一族郎党ゴミ処刑で。でも、ほんとテンプレートがあるよね絶対。どこまでも個性は敵つうか、別に個性的つうのは奇人変人て意味じゃなかろうに、その奇人変人も絵に書いたような奇人変人だし。養殖モノです、みたいな。魚は食いますが。

※そうそう、これよく分らんから聞くだけなんだけど、昨日車に乗って信号待ちしてたら、2車線向こうに"移動市長室"て張り紙が貼ってあるちょい大き目の車(日本人の俺感覚、車よく知らん)が止まってて、その後部座席側が、赤外線付きライフルで狙撃しろってか、つうぐらいスモークガラスにブラックボックスで、あれ違法じゃないの?於佐世保。20210311。

※そうそう、これよく分らんから聞くだけなんだけど、日本のメディア(近々一気に目減りするカモしれんね処刑という意味で。メディアの経験値として信用に足るデータが無ければ信じなければいい)の言いぐさなんだけど、共和党派、民主党?派、アメリカの二大政党て日本語で名前何だっけ、で、だったら分るし当然だけど、トランプ派の勝利って何?アメリカも民主主義辞めたの?で、トランプ派は必ず一族郎党惨殺されるよ俺に。気色悪いから。夜道じゃなくても気をつけな。そうそう菅ナンチャラ元日本国首相一族郎党ゴミ処刑も名。そうそう、生命の危機さておき、失職の危機だろ?ご近所迷惑はもっとデカい音でやったほうがいいぞ、聞こえん(耳障りな騒音を出して一日中走り回るだけの、知能指数80のアナタでも問題ない単純で明るくカッコイイ出来高払いで高収入が目指せる職場です・笑)。そういえば、40代だっけ?そもそもの此奴等の平均寿命すごく短いんだよな、何かやった結果(笑)?20211114。


Reality 9月 04, 2018

"01 New Killer Star"

"02 Pablo Picasso"

"03 Never Get Old"

"04 The Loneliest Guy"

"05 Looking for Water"

"06 She'll Drive the Big Car"

"07 Days"

"08 Fall Dog Bombs the Moon"

"09 Try Some, Buy Some"

"10 Reality"

"11 Bring Me the Disco King"

"12 Waterloo Sunset"

キンクス千住明はゴミ処刑。
音楽はデビッドボウイさん。


"日本 映像の20世紀 埼玉県"

宮崎駿は関口宏北野武宮崎勤と同レベルのロリコン王共食い性犯罪殺人者ゴミ処刑ズ。イマルにケジラミとエイズをうつしたのはさんまにうつしたのは大竹しのぶゴミ処刑一家。

で、場所も含め、これがおれの妻竹内朱莉のおとうさん安彦良和さんのことだったらおれは納得できるんですけどね(そういうことではないですけどね・笑)。

で。20211114。


"ETV特集 シリーズ テレビが記録した知性たち 第4回 堀田善衞 歴史の眼 フランス文学者 清水徹"

5月 03, 2019 started.

Tuesday, 21 May 2013

"Vote."

Kinjiro started his reform in this way.
He let the farmers themselves select good workers.
New farm tools、newly built house、etc、he provided these to the farmers selected like that.
Of course there was a difference in their content depending on their ranking.

・・・・・・・・・

Replacing debt.

Farmers with high interest rate debt.
Kinjiro provided low interest rate loans to them from the reform cost.

However、its interest rate was not constant.
Non interest bearing or low interest rates.
Long term or short term.
He made a repayment plan according to the circumstances of each farmer.

Territory of the Utsu family consisted of three villages(about 750 people at this time).
This way might had been possible because their territory was its scale.

"Farmers there is no debt should be preferential treatment."
And at the same time Kinjiro thought so.

At the start of reform、he paid the merchant 660 ryo of the farmers' debt.

14 people who had no debt at that time.
"Next fiscal year、I will duty free them." 
He has announced so.

Of course、they were able to get a low interest rate loan.
(However、there were restrictions on its intended use.)

・・・・・・・・・

"The wealth.
It has nothing to do with the person's situation.
 
Person with an income of $100 at month.
If he to live in $99 a month、at 1 year、he will have a $12 surplus.
If he to live in $101 a month、at 1 year、he will have a $12 deficit.

Its accumulation. 
It is the positive and negative wealth ."

This is a very simple way of thinking、but Kinjiro's thought was like this.



Wednesday, 22 May 2013

Kinjiro's diary

September 9 1822(the lunar calendar).
※And of course it is written in the era name of Japan.
Naturally、this would not be the solar calendar's September 9 1822.

According to Kinjiro's diary、probably the first vote was held this day.

・・・・・・・・・

"At Yokota village.
Total number of people、15 people. 

Youhachi・5 votes 1 hoe 
Syoujirou・3 votes 2 sickles
Chuuemon・2 votes 1 sickle
Tomizou's son・2 votes 1 sickle

At Yahee's group of Higashinuma village.
Total number of people、17 people. 
(Yahee is name of a village headman.
Probably、I think it depends on the village scale、but there were multiple village headman called ”Nanushi” in one village.)

Ichizaemon・4votes 1 hoe 
Takeshichi・3 votes 2 sickles
Sannosuke・2 votes 1 sickle
Yoshitarou・2 votes 1 sickle"

Voting was thus done for each district.
Therefore、it was not unlikely that they would be selected as good workers.

・・・・・・・・・

August 1(of intercalary month) 1824.
According to Kinjiro's diary.

Kinjiro's servant named "Enzou". 
He served Kinjiro for several years at that time.

"You have already repaid all your debts、you no longer need to serve others.
Will you be an independent farmer here?"
Kinjiro heard to him.
※I do not know now about the contents of his debt.

Enzo agreed it.
Kinjiro asked to Yahee of Higashinuma village nanushi and Enzo became a farmer at there.

In fact、Kinjiro was actively encouraging new settlers at the time.
One of the reasons was the labor shortage associated with the development of new paddy fields.

And this became one of the causes of the difficulty that prevented Kinjiro's reform.
























"シャーロック・ホームズの冒険 第28話 ボスコム渓谷の惨劇 (日本語吹き替え)"













"シャーロック・ホームズの冒険 第21話 四人の署名 前編 (日本語吹き替え)"



"シャーロック・ホームズの冒険 第21話 四人の署名 後編 (日本語吹き替え)"

で。

これは2002年初頭?雑誌SIGHTのジョージハリスンさん追悼特集1ページなんですが。

1966 タックスマン】「リボルバー」収録・イギリスの重税を皮肉った今作について、ジョージは「ようやく稼いだ金のほとんどを、税金で持ってかれていることに気づいて書いた」としている。稼げば稼ぐほど税金が重くなるイギリスの税金制度は、ローリング・ストーンズなど、ビートルズ以外のミュージシャンからも非難の的となっていた。音楽面では、初期の激しいギター・サウンドと、徐々に取り入れつつあった実験要素の強いサイケデリックが絡み合った一曲になっている。91にクラプトンと日本ツアーを行なった際には、「この歌は60年代、90年代、いつだって通じるものなんだ。いつの時代にも"タックスマン(税金取り)"はいるからね」と笑っていた。

で、この"タックスマン(税金取り)"、これも実はイギリス政府のことではない、と、放り投げ。

というかですね、真っ当に暮らしている人たちほど日常生活が脅かされる、という世の中は狂っとる。是正する。

で。

今まで記録されたビートブラザーズ含むビートルズ全てのドラムはリンゴスターさん。当然、ピートベストはゴミ処刑。(8月 31, 2019)

"12 Cry for a Shadow (disk 1)"

"04 Don't Bother Me"

"20 Taxman (disk 1)"

"11 Within You, Without You [Instrumental] (disk 2)"


"18 While My Guitar Gently Weeps"


OVA 機甲界ガリアン part 3 鉄の紋章 8月 04, 2018





大魔神逆襲を鑑み(笑)、ガリアンの原作は池田大作さん。
監督はボトムズ同様村上龍さん(ボトムズは原作とコミックボンボンで連載してた漫画、プラモデルパッケージも)。

ガリアンの音楽はビートルズさん。opedは作詞作曲唄もジョージさんだと、おれが。(8月 04, 2018)

当然、何かとゴミ処刑。

で、ガリアンのBGMはレコードでもってたけど、録音したカセットは現在駄目になり。

"Panzer World Galient Opening Theme (Full Length)"

"Panzer World Galient Ending(機甲界ガリアン ED 「星の一秒」)"

"Panzer World Galient Opening Theme (English Version)"

"Panzer World Galient Ending Theme (English Version)"

"機甲界ガリアン【OST】ジョジョとチュルル"

"機甲界ガリアン【OST】勇戦ガリアン"

このジャケット画も池田大作さん。

で、ですね1993531日初版発行のインタビュー集70’S、その最初の章はやはり。



で、その最初はインタビューではなく、ラジオ番組『ロストレノンテープス』開始に関する88年の記事

(Scott Isler from Musician/Orion Press)

彼は気に入った本があると3冊買ってたんだよ1冊は自分が読んで、1冊は保存用の引き出しに、もう1冊は友人に送る”。で、この記事のあとは、ポールさんの87年のインタビューが続きますが…。

“僕のガールフレンドがエフトゥシェンコの詩集を送ってきてくれてさ。なかなかいかしてた。”

それを大まじめにやるんだよ。僕らそんな風に人をからかってたんだよ。”え~ちなみにこのインタビュー初出はAnthony Decurtis1987 by Straight Arrow Publishers Incと謎の気を使い。

で。

これはビートルズアンソロジー発売時、ロッキンオンにポールさん、リンゴさんと共に掲載されたジョージハリスンさんのインタビューですが。




"John Lennon - The Making Оf Imagine Album"

"Free as a Bird (Demo)"

で、この前段部でハリスンさんはレノンさんについて語られています。


"恐らく僕は特異なんだろうが、僕に言わせれば奴は死んではいないんだ。"



同じ時のリンゴさんのインタビュー。

"あの当時は、レコードを作っている時はいつも4人全員がスタジオにそろってたからね。"いつも"だよ。"

これも同じ時の小野洋子さんへのインタビュー。

"私がビートルズを破壊したことになってるでしょ()ポールにしてみれば、私がジョンのパートナーになっちゃったがために、パートナーをなくしちゃったって感じだし、本当はそうじゃないんですけどね()"

"01 Real Love"

"10 Happy Xmas (War Is Over)"

and



"NHKスペシャル 「ラブ・アンド・ピースは永遠に~レノンとヨーコ・その時代~」"

最初の3:28頃、日本語での「ちょっとやってみてよ」という甘えた男性の声とレノンさんの声は(笑)。

で。


この映像が初出だったら、"政府"とはこういうものかもしれませんが、アアイウモノではない。

で、音の差し替え前だったんだろうけど、そのライブ映像のショボさに殺意をおぼえたボブディランはゴミ処刑。


vs 9月 05, 2018


THE SMITHS、THE STONE ROSES、BLURはゴミ処刑。


聖戦士ダンバイン 8月 24, 2018

"第41話 ヨーロッパ戦線"

この回をカセットに録音したテープがあったので。
あれですもんね、天皇陛下として昭和天皇がロボットアニメに出るようなもんですもんね(なにげにご本人とか?MASTER キートンも・笑)。

"第48話 クロス・ファイト"

"最終回 チャム・ファウ"

うっすら聞こえるのはNHKラジオ、続基礎英語。

"ダンバイン とぶ"

聖戦士ダンバインの音楽担当のジェフベックさんと主題歌を歌っているMIOさんはご夫婦です。

で、そういえば。

この曲はこの画像とセットだったね(笑)。

スマイレージはみんな"半島系"。
おれの妻前田憂佳は聖戦士ダンバインの音楽担当のジェフベックさんと主題歌を歌っているMIOさんの娘。
おれの妻佐々木莉佳子は布袋寅泰さんと今井美樹さんの娘だけど、莉佳子は最初おれに「わたしのお父さんは韓国系(布袋さんのお父さんが韓国人でお母さんはロシア系のクォーター)でお母さんはフィリピン人」と。
松平(徳川)家が半島系?
おれの妻相川茉穂のご両親は植垣康博さんと大槻節子さん。

で。

おれの妻竹内朱莉は安彦良和さんと萩尾望都さんの娘。

このブログの人気の投稿

golden years

from めぞん一刻 15 桜の下で

amaterasu kingdom dimensionsⅣ‐11-5-THE BEGINNING OF THE END OF THE BEGINNING☺️